Onze dieren / Paarden

HomeHome.htmlshapeimage_9_link_0

Tekst

Brauni

Brauni is een Shetlander merrie geboren op 15-4-2001. Brauni is bij terecht gekomen omdat ze in het begin niet te verzorgen was. Ze liet niks toe, zo bang was ze. Brauni heeft vaker lasten van haar achterbenen. Hier is helaas niks aan te doen.

Snoopy
( Mark v.d. Spijkerhoeve)

Snoopy is Shetlander ruin geboren op 1-4-1997. Snoopy is bij ons terecht gekomen omdat hij geen vertrouwen meer had in mensen. Dit heeft ons veel moeite gekost en nu is hij zelfs de lieveling van onze dierenarts. Dus een flinke positieve verandering.

Boris
( Boris v.d Kievitlaan)

Boris is een Shetlander ruin geboren op 16-3-2008. Boris is bij ons terecht gekomen omdat  zijn vorige eigenaar de stalling niet meer kon betalen. De vorige eigenaar heeft Boris aan ons afgestaan omdat hij wilde dat Boris goed terecht komt. Toen Boris 9 maanden was is hij geruild tegen een aanhangwagen. Boris is een keer bemiddeld. Helaas hebben we hem terug moeten halen omdat de adoptant niet meer goed voor hem kon zorgen.

Hanzi
( Mark v.d. Spijkerhoeve)

Hanzi is een Shetlander ruin geboren op 1-1-1975. Hanzi was al bij ons omdat hij onze aller eerste pony was. Wij hebben sinds de tijd van de stichting gehoopt op een goed baasje voor onze opa. Maar dit mocht niet zo zijn. Nu blijft hij definitief bij ons omdat hij nu te oud is voor te bemiddelen.

Rakker

Rakker is een Welsh merrie geboren op 1-3-2002. Rakker is bij ons terecht gekomen omdat de oude eigenaar niet meer voor haar kon zorgen.

Nemo

Nemo is ons nieuwe paard. Zei is 25 jaar oud. Zei was 1 jaar op de manege verzorgt door de eigenaar van de manege. Door het gebrek van tijd en geld heeft zijn eigenaar haar afgestaan aan ons. Wij bedanken Clara, de vrijwilliger die alles gedaan heeft om de Nemo te redden. Nu mag Nemo de laatste jaren bij ons van haar vrijheid genieten.

Zazou

Zazou is een merrie ras is onbekend geboren op 19-1-2003. Zazou is bij ons terecht gekomen omdat de vorige eigenaar niet meer voor haar kon zorgen omdat Zazou gedragsproblemen heeft. De oude eigenaar heeft 4 kinderen en dit was te gevaarlijk. Ze wilde Zazou niet verkopen of naar de slachter brengen. Ze heeft ervoor gekozen om Zazou in het zonnetje te zetten.

Nadrus (Nardus)

Nadrus is een Haflinger ruin geboren op 18-5-1992. Nadrus is vanaf begin stichting al bij ons.  Hij heeft een peesblessure gehad. En hij heeft hier regelmatig nog lasten van.

Ritse

Ritse is een fries, hij is een ruin geboren op 8-5-2005. Ritse is bij ons terecht gekomen omdat hij lasten heeft van zomer eczeem. Ook heeft hij bij zijn achterbenen artrose.

Dierenstichting HOPE

Italiëlaan 85